ساوه جوان‌ترین و تفرش پیرترین شهرهای استان مرکزی

پایگاه خبری هدهد تفرش:

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: در حال حاضر میانگین سنی جمعیت استان 32.4 سال است که شهرستان تفرش با میانگین 35.9 سال پیرترین و شهرستان ساوه با 29 سال جوان‌ترین شهرهای استان محسوب می‌شوند.

خبرگزاری فارس: ساوه جوان‌ترین و تفرش پیرترین شهرهای استان مرکزی

به گزارش پایگاه خبری هدهد تفرش مهدی چقایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: ایجاد پایگاه‌های جمعیتی ثبت احوال یکی از کارهای اثرگذار است که نقش موثری در دسترسی دستگاه‌ها به آمار دقیق دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر دستگاه‌های مختلفی به این پایگاه وصل شده‌اند و ما آمادگی داریم در صورت نیاز دستگاه‌ها به این پایگاه با امضا قرارداد و تفاهم‌نامه زمینه بهره‌مندی آنها از این پایگاه جمعیتی را فراهم سازیم.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت رشد جمعیت در استان خاطر نشان ساخت: در حال حاضر میانگین سنی جمعیت استان 32.4 سال است که شهرستان تفرش با میانگین 35.9 سال پیرترین و شهرستان ساوه با 29 سال جوان‌ترین شهرهای استان محسوب می‌شوند.

چقایی گفت: در مناطق شهری بیشترین میانگین سنی با 32 سال در شهرستان محلات و کم‌ترین آن با 28.1 سال در شهر ساوه است، همچنین در مناطق روستایی نیز بیشترین میانگین سنی با 39.8 در اراک و کم‌ترین میانگین با 27.8 در شهرستان ساوه به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: هم اکنون میانگین رشد جمعیت در کشور 1.2 است، این در حالی است که این میانگین در استان مرکزی کمتر از یک است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 12:46 | نویسنده : میثم اله وردی |